Serwis używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką Cookies
Wenecja w Gdańsku

4 października na gdańskiej Ołowiance wystąpi grający na barokowych instrumentach zespół Armoniosa Italian Baroque Ensemble. W programie Marcello, Vivaldi, Albinioni oraz Platti.

Armoniosa Italian Baroque Ensemble to zespół składający się z pięciu utalentowanych włoskich artystów, prywatnie będących także przyjaciółmi. Perfekcyjnie przygotowany pod kątem artystycznym zespół cały czas wzmacnia swoją pozycję na arenie międzynarodowej. Interesujący styl i interpretacje dzieł w połączeniu z wykorzystaniem instrumentów z epoki sprawiają, że występy Armoniosa Italian Baroque Ensemble na długo pozostają w pamięci.

Podczas występu w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej artyści zaprezentują kilka oryginalnych i wpadających w ucho dzieł. Koncert rozpocznie się Sonatą F-dur na dwie wiolonczele i continuo Op. 3 Benedetto Marcella, nazywanego Michałem Aniołem muzyki.

Następnie usłyszymy utwory Antonio Vivaldiego, jednego z najbardziej płodnych kompozytorów XVIII wieku: I Sonata B-dur na wiolonczelę i continuo RV 47 oraz X Koncert  z Op. 3 L’Estro Armonico (z transkrypcji Koncertu a-moll BWV 1065 J. S. Bacha) jako zwieńczenie występu.

Dzieła Vivaldiego będą się przeplatać z kompozycjami mniej znanego, choć równie wspaniałego Tomaso Albinioniego, człowieka uznawanego za wyjątkowo zamkniętego w sobie. Zważywszy na skryty i konserwatywny charakter zarówno człowieka, jak i jego kompozycji, trudno się dziwić, że nie wywarł dużego wpływu na innych kompozytorów. Na Ołowiance zabrzmią dwa jego dzieła: VI Sonata a-moll Op. 6 oraz XI Sonata a 3 na skrzypce, organy i continuo Op. 1.

Armoniosa Italian Baroque Ensemble zaprezentuje również utwór padewskiego kompozytora Giovanniego Plattiego – Sonatę triowa G-dur na skrzypce, wiolonczelę i continuo. Okres działalności Plattiego przypadł na czas krystalizowania się zupełnie nowego stylu, wiązanego także z nowym typem obsady instrumentalnej i nowego sposobu odwzorowania muzycznej treści. To rzadki przykład wczesnobarokowych utworów pisanych na instrument klawiszowy i kwartet smyczkowy.

Dodaj artykuł do:
(dodano 24.09.14, autor: blackrose)
Dział muzyka
Tagi: Wenecja w Gdańsku, Polska Filharmonia Bałtycka
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Paul Weller
2
Steve Hackett
3
Ólafur Arnalds
4
Józef Skrzek
5
Wojtek Mazolewski Quintet
6
Pink Floyd
7
Lauren Spencer Smith
8
Daniel Blumberg
9
The Teskey Brothers
10
The Storyteller
1
Quentin Dupieux
2
Ido Fluk
3
Cédric Klapisch
4
Juliusz Machulski
5
Samuel Van Grinsven
6
Paolo Genovese
7
Blandine Lenoir
8
Ken Scott
9
David Marqués
10
Michael Dweck, Gregory Kershaw
1
Krzysztof Garbaczewski
2
Krzysztof Pastor
3
Richard Chappell
4
Paweł Miśkiewicz
5
Ewa Platt
6
Ilaria Lanzino
7
Sebastian Fabijański
8
Anna Kękuś
9
Łukasz Czuj
10
reż. Mariusz Treliński
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia