LADY SARASHINA Peter Eötvös

W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej 7 kwietnia odbędzie się premiera opery LADY SARASHINA Petera Eötvösa.

Tłumacz tej książki mówi: „Tysiąc lat temu, w Japonii, kobieta bez imienia napisała książkę bez tytułu”. Książce nadał tytuł Jak przekroczyłam most snów. Lecz o autorce wiemy tylko tyle, ile zdradziła sama. Podsumowując pół wieku życia, „Pani z prowincji Sarashina” wspomina jednak głównie przeszłe podróże, pejzaże, jesienie, księżyce i kwiaty. I niespełnioną miłość. I sny. By dojść do wniosku: „Los nie jest mym przyjacielem”. Tak mogłyby rzec i Czechowowskie trzy siostry, o których Peter Eötvös napisał operę w roku 1998. Kreując po dekadzie podobny teatr kobiecych tęsknot, osamotnienia i pociech czerpanych z kontemplacji rzeczy ulotnych, nadał mu jednak walor imaginacyjny. Bynajmniej nie porzucając diatoniki, w wymiarze muzycznym przeniósł owe wspomnienia w głąb umysłu wpatrzonego w siebie niczym w ogród zen.

LADY SARASHINA
Peter Eötvös
Opera w dziewięciu obrazach
Libretto: Mari Mezei według tekstu z dziennika Lady Sarashiny
Gdy przekraczałam most snów
Angielska wersja językowa z polskimi napisami
Uprawnienia: Opéra National de Lyon
Produkcja: Opéra National de Lyon
Koprodukcja: Théâtre National de l’Opéra-Comique, Paryż
Premiera: 07/04/2013

Dyrygent: Christian Schumann
Reżyseria i choreografia: Ushio Amagatsu
Scenografia: Natsuyuki Nakanishi
Kostiumy, charakteryzacja i stylizacja fryzur: Masatomo OTA ("ku pamięci Sayoko Yamaguchi")
Reżyseria świateł: Yukiko Yoshimoto, Ushio Amagatsu
Asystent reżysera: Kami Manns
Asystent techniczny: Kazuhiko Nakahara

Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

Produkcja oryginalna: Opéra National de Lyon
Koprodukcja: Théatre National de l'Opéra Comique, Paryż

Obsada:

Lady Sarashina - Anu Komsi, sopran
Peter Bording, baryton
Ilse Eerens, sopran
Salome Kammer, mezzosopran

TERYTORIA. Cykl spotkań z muzyką współczesną. Spotkań, w których próbujemy odnaleźć i nakreślić nowe oblicze opery. Gatunku, który zmienia dziś swoją definicję, podbijając nowe terytoria, kreśląc odmienne sensy, proponując nową estetykę. W cyklu prezentujemy najważniejsze dzieła muzyki współczesnej równolegle z debiutami polskich kompozytorów, utwory zupełnie nieznane z klasyką awangardy, zestawiamy debiuty polskich reżyserów z czołówką inscenizatorów europejskich. Opera żyje, ma się dobrze i łypie do nas cybernetycznym okiem Feniksa.

Dodaj artykuł do:
(dodano 28.03.13, autor: wanilia)
Tagi: LADY SARASHINA, Peter Eötvös
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Katatonia
2
Neil Young & The Chrome Hearts
3
Saxon
4
Calum Hood
5
Skunk Anansie
6
Eluveitie
7
Arkadiusz Jakubik
8
sanah
9
Damiano David
10
W.E.N.A.
1
David Marqués
2
Celine Song
3
Lionel Baier
4
Dean DeBlois
5
Margien Rogaar
6
Michael Dweck, Gregory Kershaw
7
Len Wiseman
8
Frydrych-Zdanowska
9
Wes Anderson
10
Tim Moriarty
1
Paweł Miśkiewicz
2
Ewa Platt
3
Ilaria Lanzino
4
Sebastian Fabijański
5
Anna Kękuś
6
Łukasz Czuj
7
reż. Mariusz Treliński
8
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
9
Gabriela Zapolska
10
Opera Krakowska w Krakowie
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia