Centrum Kultury Zamek w Poznaniu zaprasza 10 października o godz. 21:00 na mrożące krew żyłach widowisko, czyli Koncert-performance „Rytuały okrucieństwa”.
Koncert-performance będzie obejmował działania muzyczne, trzy-kanałową projekcję video tworzoną w czasie rzeczywistym oraz działania performera.
Koncert będzie przedstawiał kolejne akty transformacji ciała performera poddawanego nakłuwaniu ostrymi przedmiotami, dźwięki przebijanej skóry będą nagłaśniane, a jej zbliżenia wideo będą transmitowane na ekrany projekcyjne.
Przejście od „żywego” okrucieństwa do makroskopowej transformacji video tworzy dystans ciała, gnostyczne oddalenie. Perspektywa ta konsekwentnie realizowana będzie w warstwie dźwiękowej. W warstwie dźwiękowej wyzwolone zostaną kaskady elektronicznych modulacji, akustyczne instrumenty zostaną odrealnione przez zaawansowane techniki preparacji, a potężne brzmienie dwóch perkusji scali się w jeden mechaniczny organizm.
Kulminacyjnym momentem koncertu będzie wbicie haków skórę performera i zawieszenie go kilka metrów nad ziemią. Działanie to pozwoli na „lot” wykonawcy zawieszonego nad sceną, jego ekspresję, dziwny zanurzony w ekstazie bólu taniec.
Precyzyjna struktura performance`u będzie rysowana poprzez muzyczne zabiegi dramaturgiczne oparte na kontrastach fakturalnych, dynamicznych i brzmieniowych.
Skład zespołu:
Patryk Lichota – live elektronics, saksofony, theremin, programowanie światła
Hubert Wińczyk – generatory fal akustycznych, preparowane zabawki i urządzenia codziennego użytku, pętle efektów, głos
Maciej Jagielski – perkusja i preparacje
Maciej Kędziora – perkusja, obiekty + mikrofony piezo oraz efekty
Szynon Mizera – głos, lira korbowa, kalimba, bębny
Tomasz Gęstwicki – live video
Ir. Pi. 75 – performance, podwieszanie
Conor Adamski - medyk
Maciej Włodarczyk – operator kamery wideo na scenie
KakofoNIKT – poznańska grupa audio-wizualna poruszająca się na styku muzyki industrialnej, noise`u, free improvisation, instalacji dźwiękowych i performance`u. Instrumentarium grupy stanowią m.in. metalowe odpadki, uszkodzone urządzenia elektroniczne, zabawkowe instrumenty, przetwarzana elektronicznie lira korbowa i saksofon, nagrania terenowe i dźwięki konkretne, przedmioty codziennego użytku, generatory fal akustycznych. Celem zespołu jest kalibracja percepcji słuchacza na kanał odmiennej świadomości – eksperymenty z porą koncertu jak w przypadku projektu Responsorium- zaczynającego się o 5 rano czy dosłownie z położeniem publiczności- w cyklu koncertów do śnienia Dream Machine. Dźwięk staje się punktem granicznym doświadczenia. Istotnym elementem funkcjonowania grupy jest praca z przestrzenią jak było w przypadku występów w Synagodze w Klimontowie, remizie strażackiej w Zdunach, starej rzeźni w Tucznie czy koncertu na podświetlany i amplifikowany las oraz multimedialnej zamianie góry z dołem największego przejścia podziemnego w Poznaniu.
Utwór | Od |
1. Inne historie | gaba |
Utwór | Od |
1. W bezkresie niedoli | ladyfree |
2. było, jest i będzie | ametka |
3. O Tobie | ametka |
4. Świat wokół nas | karolp |
5. Kolekcjonerka (opko) | will |
6. alchemik | adolfszulc |
7. taka zmiana | adolfszulc |
8. T...r | kid_ |
9. przyjemność | izasmolarek |
10. impresja | izasmolarek |
Utwór | Od |
1. Sprzymierzeniec | blackrose |
2. Podaruję Ci | litwin |
3. test gif | amigo |
4. Primavera_AW | annapolis |
5. Melancholia_AW | annapolis |
6. +++ | soida |
7. *** | soida |
8. Góry | amigo |
9. Guitar | amigo |
10. ocean | amigo |
Recenzja | Od |
1. Zielona granica | irka |
2. Tajemnice Joan | wanilia |
3. Twój Vincent | redakcja |
4. "Syn Królowej Śniegu": Nietzscheańska tragedia w świecie baśni | blackrose |
5. Miasto 44 | annatus |
6. "Żywioł. Deepwater Horizon" | annatus |
7. O matko! Umrę... | lu |
8. Subtelność | lu |
9. Mustang | lu |
10. Pokój | martaoniszk |