Czy istnieje przepis na to, by nasz przekaz stał się viralem?

16. września nastąpi premiera pozycji wydawniczej, zatytułowanej "Przyczepne historie".

Dlaczego zapamiętujemy niektóre historie, podczas gdy inne ulegają zapomnieniu? Jak
to się dzieje, że niektóre treści docierają do naszej świadomości i zostają z nami na
długo, a inne nawet nie zostają przez nas zauważone? Czy istnieje przepis na to, by
nasz przekaz stał się viralem?

Bez względu na to, czy jesteś menedżerem, marketerem czy nauczycielem, musisz
przekazywać pewne treści. To, co komunikujesz – aby zostało właściwie odebrane i aby
dzięki temu nastąpiło przejście od słów do czynów – według braci Dana i Chipa Heathów
można właściwie "zaprogramować", żeby metaforycznie "przyczepiło się" do mózgu
odbiorcy. Jak to zrobić?

Ich książka pozwoli ci poznać sześć podstawowych elementów chwytliwych opowieści i
koncepcji, dzięki którym każdy twój przekaz trafi do świadomości odbiorcy:
Sedno: Jak odrzeć przekaz z tego, co zbędne, nie zmieniając go przy tym w banalny slogan? Sprawdź, jak dowódcy wojskowi upraszczają sposób formułowania planów działań bojowych.
Umyślne zaskoczenie: W jaki sposób przykuwa się uwagę i ją utrzymuje? Sprawdź, jak kierownictwo koncernu Nordstrom szokuje nowych pracowników po to, aby przyswoili sobie wysokie standardy obsługi klienta.
Konkretyzacja: W jaki sposób można pomóc odbiorcom zrozumieć przekaz i na długo go zapamiętać? Sprawdź, jak pewna nauczycielka z podstawówki wyleczyła dzieci z uprzedzeń rasowych.
Cenione źródło: Jak przekonać odbiorców, by uwierzyli w twój przekaz? Sprawdź, jaki plan opracowali trenerzy NBA, by uzmysłowić zawodnikom zagrożenie związane z AIDS.
Emocje: Jak sprawić, aby twój przekaz stał się ważny dla odbiorców? Sprawdź, jak władzom Teksasu udało się przekonać młodych kierowców, żeby przestali zaśmiecać pobocza.
Storytelling: Jak sprawić, aby odbiorcy zaczęli wprowadzać w czyn twoje idee?
Sprawdź, jak kampania z udziałem Jareda stała się wielkim hitem reklamowym sieci Subway wbrew woli głównych marketingowców tej marki. Dzięki tej książce nauczysz się tworzyć opowieści z góry zaprojektowane, by przetrwać w umysłach odbiorców, niezależnie czy kierujesz je do kolegów w pracy, kontrahentów, czytelników twojego bloga, czy do odbiorców reklamy.
Niniejsze nowe wydanie wzbogacone o:
Rady dla menedżerów: Jak wpleść strategię w codzienne rozmowy zespołu? Dowiedz się, jak unikać trzech barier, które blokują komunikację w biznesie.
Rady dla nauczycieli: Jak sprawić, aby uczniowie zapamiętywali materiał? Poznaj najskuteczniejsze metody nauczycieli światowego formatu.
Rady dla każdego: Czy można sprawić, aby chwytliwy przekaz jednak został zapomniany? Odpowiedzi należy szukać w badaniach dotyczących walki z nieprawdziwymi pogłoskami, jakie rozprzestrzeniały się w czasie II wojny światowej.
"Dziko zazdroszczę każdemu, kto jeszcze nie przeczytał tej książki. Bo czeka go świetna przygoda. Pozna naukowo zweryfikowane schematy, które sprawiają, że historie czepiają się nas i odpuszczają. Dobre i złe. Prawdziwe i nieprawdziwe. Bracia Heathowie zabiorą cię w podróż, z której wrócisz z walizką użytecznych narzędzi. Przydadzą się do tworzenia własnych przylepnych komunikatów – obojętnie czy jesteś nauczycielem, któremu zależy, by wiedza przylgnęła do mózgu odbiorcy, marketingowcem, który chce, żeby historia powstania produktu została z klientem do grobu, czy liderem, który chce motywować i inspirować".
Piotr Bucki, badacz komunikacji, trener edukator, autor książek "Viral", "Prezentacje.
Po prostu!" i "Porozmawiajmy o komunikacji"

"Dlaczego niektóre pomysły, idee, rozwiązania zostają z nami na długo, jakby przyklejały się do naszego mózgu, a inne wlatują jednym uchem, a wylatują drugim? Fenomenowi "naturalnie przyczepnych" koncepcji i historii – od miejskich legend, przez utwory literackie, po kampanie reklamowe – przyglądają się w swojej książce Chip Heath i Dan Heath. I trzeba im przyznać, że robią to fenomenalnie".
Maja Gojtowska, ekspertka od komunikacji i budowy wizerunku, autorka bloga
gojtowska. com

"Z tej książki nie warto robić notatek – każda strona puchnie od wiedzy i warto do niej wielokrotnie wracać. To jedna z tych pozycji, które zawsze leżą na moim biurku i nigdy go nie opuszczą. Jeżeli chcesz nauczyć się konstruować komunikaty, które zapadają w pamięć i poruszają serca – musisz ją przeczytać. Na palcach jednej ręki mogę policzyć poradniki, z których wyciągnąłem równie wiele informacji".
Artur Jabłoński, konsultant, szkoleniowiec, właściciel agencji marketingowej
digitalk. pl

"Prowokująca. Zabawna. Otwiera oczy na zupełnie nową komunikację. Dzięki niej poznasz
tajemnice sukcesu pomysłów".
Jacek Kotarbiński, ekonomista, ekspert marketingu, kotarbinski. com

"Każdy, kto choćby ociera się o produkcję treści, szkodzi sobie, nie znając tej książki. Chcesz, by zarząd docenił twoją strategię sprzedażową, by rynek mówił o twoim produkcie oraz by pracownicy słuchali twoich poleceń? Bracia Heathowie rozgryźli te problemy i spisali rozwiązania. Teraz wystarczy, że się ich nauczysz".
Kamil Kozieł, specjalista wystąpień publicznych

Dodaj artykuł do:
(dodano 15.09.20, autor: blackrose)
Dział literatura
Tagi: Przyczepne historie, Chip Heath, Dan Heath
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY

NEWSLETTER

Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.


Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Kasia Nova
2
Vampire Weekend
3
My Dying Bride
4
Bokka
5
Eilish Billie
6
V/A
7
Czesław Śpiewa
8
Happysad
9
Norah Jones
10
Madelkeine Peyroux
1
Grzegorz Dębowski
2
Jan Jakub Kolski
3
Christian Petzold
4
Emily Atef
5
Krzysztof Łukaszewicz
6
Sam Taylor-Johnson
7
Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett
8
Louise Archambault
9
Wim Wenders
10
Hae-yeong Lee
1
Darek Karp
2
Michael Sowa
3
Kamila Cudnik
4
Agnieszka Jeż
5
Claire Castillon
6
Namina Forna
7
George M. Johnson
8
Mia Kankimäki
9
John Irving
10
Delphine de Vigan
1
Katarzyna Baraniecka
2
reż. Mariusz Treliński
3
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
4
Gabriela Zapolska
5
Opera Krakowska w Krakowie
6
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
7
Rodion Szczedrin
8
Michaił Bułhakow
9
Jarosław Murawski
10
Dale Wasserman
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia