Stowarzyszenie Artystów „Bliski Wschód” zaprasza w dniach 16 i 17 września 2013 r. na cykl prezentacji i warsztatów w ramach „LabStage” – spotkań na granicy sztuki, nauki i technologii. Pokazy przeprowadzone zostaną w dwóch blokach. Przygotowane pokazy będą dla wszystkich chętnych unikalną okazją do wypróbowania multimedialnych technologii interaktywnych takich jak „podłoga interaktywna” lub „cyfrowe krzywe zwierciadło”, które mogą być wykorzystane w pracy scenicznej jako atrakcyjne elementy wirtualnej scenografii.
Pierwszy blok, zaplanowany na 16 września 2013 r., odbędzie się w sali widowiskowej Inkubatora Medialno-Artystycznego ACK UMCS „Chatka Żaka”. Drugi blok, zaplanowany na 17 września, to otwarte warsztaty z wykorzystaniem narzędzi do badań psychologicznych, które mogą być przydatne dla twórców aktywnych w różnych dziedzinach sztuki. W tym dniu działania odbędą się w Laboratorium Psycho-Neuro-Fizjologicznym i Studio HD KUL i ze względu na ograniczoną przestrzeń Laboratorium wymagane będzie wcześniejsze zgłoszenie się za pomocą formularza dostępnego na stronie http://bliski-wschod.org w zakładce LabStage.
Wstęp na wszystkie planowane wydarzenia jest bezpłatny.
Partnerami w projekcie są Katedra Psychologii Eksperymentalnej KUL oraz Akademickie Centrum Kultury UMCS „Chatka Żaka”. Projekt realizowany przy pomocy finansowej Miasta Lublin.
Program:
16 września (sala widowiskowa Inkubatora Medialno-Artystycznego ACK UMCS „Chatka Żaka”)
17:00 - Paweł Passini - technologie wykorzystywane w pracy artystycznej neTTheatre - Teatr w Sieci Powiązań,
17:45 - Maria Porzyc - cyfrowe krzywe zwierciadło - przykłady modyfikowania obrazu z kamery pracującej na żywo ,
18:20 - Błażej Kalinowski i Radosław Świech - podłoga interaktywna jako element wirtualnej scenografii spektaklu.
17 września (Laboratorium i Studio HD Katedry Psychologii Eksperymentalnej KUL)
12:00 - dr Bibliana Bałaj - Eyetracking w sztuce,
13:00 - mgr Agnieszka Krzysztofiak, mgr Emilia Zabielska - EEG jako metoda rejestracji fal mózgowych,
14:00 - mgr Dariusz Zapała - Zastosowanie urządzeń do rejestracji fal mózgowych w instalacjach artystycznych na przykładzie zestawu Emotiv EPOC
Źródło: Bliski Wschód