5 marca do księgarń trafi książka Brada Stone’a "Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko".
Książka jest pierwszą autoryzowaną biografią Jeffa Bezosa, twórcy i właściciela firmy Amazon. Stanowi kronikę dziejów firmy – od trudnych początków po światową ekspansję i powstała za zgodą i przy współpracy jej bohatera.
Brad Stone pokazuje Bezosa jako wizjonera i ekscentryka, którego osobowość i energia determinują wszystko, co dzieje się w firmie i niestrudzenie wiodą go do osiągnięcia życiowego celu: stworzenia internetowego sklepu uniwersalnego, który będzie działał we wszystkich miejscach świata oferujących dostęp do sieci komputerowej, i w którym można będzie kupić każdy istniejący towar. Faktem jest, że Amazon – największy sklep na świecie istniejący w sieci – już zmienił sposób, w jaki robimy zakupy przez internet, i w jaki czytamy.
Dla przedsiębiorców, ludzi biznesu, marketingowców i pasjonatów nowych technologii Sklep, w którym kupisz wszystko, to ciekawe case study – świetna okazja do podejrzenia mechanizmów, dzięki którym ta ogromna międzynarodowa firma działa tak sprawnie.
Brad Stone jest amerykańskim dziennikarzem specjalizującym się w tematyce ekonomicznej. Autorem artykułów poświęconych światowym liderom postępu technologicznego, m. in. takim gigantom jak Apple, Google, Facebook, Twitter, Yahoo i Amazon. Pracuje w Bloomberg Businessweek; wcześniej był reporterem New York Timesa i Newsweeka. Napisał dwie książki − Gearheads: the Turbulent Rise of Robotic Sports i Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko.
Biografia Jeffa Bezosa zdobyła tytuł biznesowej książki roku 2013 przyznawanej przez „Financial Times” i Goldman Sachs, jeden z największych banków inwestycyjnych na świecie, dziennik „Washington Post” i tygodnik „Forbes” wybrały ją książką roku 2013; uznano ją też za jedną z dziesięciu najlepszych książek 2013 roku w kategorii dziennikarstwo śledcze.