15. Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca ZAWIROWANIA

W 2019 roku Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca Zawirowania będzie miał charakter jubileuszowy – celebrujemy piętnastolecie naszej działalności! Z tej okazji zaprosiliśmy do Warszawy jeden z najbardziej znanych zespołów tańca na świecie, wyjątkową gwiazdę - Kibbutz Contemporary Dance Company z Izraela. „The Crossing” oraz „Looking for Asylum” to hasła towarzyszące tegorocznej edycji wydarzenia.

Pierwsze z nich odnosi się do wielokulturowego spotkania i skrzyżowania tradycji. Hasło nawiązuje również do współpracy Teatru Tańca Zawirowania z indyjskim Navdhara India Dance Theatre, której owocem jest wspólny spektakl „The Crossing”. Projekt znajdzie się w jubileuszowym repertuarze festiwalu. Co więcej, będziecie mieli okazję zobaczyć występy zespołów reprezentujących skrajnie różne kultury z całego świata – Peru, USA, Włoch, Węgier, Singapuru, Izraela, Białorusi i Polski. Oprócz współpracy z Indiami, pokażemy efekty kolaboracji Teatru Tańca Zawirowania z zespołem Valerie Green/Dance Entropy z Nowego Jorku.

Hasło „Looking for Asylum” odnosi się do poszukiwań w świecie różnych kultur za pomocą tańca. Poza odniesieniami do migracji społecznej i politycznej, azyl to miejsce ucieczki od cywilizacji i problemów współczesnego świata. Azylem w znaczeniu artystycznym będzie współpraca międzynarodowa, umożliwiająca poznawanie nowych ludzi, otwierająca umysł pod kątem wrażliwości na inne kultury i inne pojmowanie świata. Wszystkie spektakle XV edycji festiwalu Zawirowania będą zahaczały o tematykę społeczną i psychologiczną, traktując taniec jako formę wypowiedzi.

Jubileuszowa edycja festiwalu Zawirowania to miejsce prezentacji własnych i odmiennych wizji świata współczesnego - dla jednych będącego uosobieniem pełnej realizacji szczęścia, dla innych utożsamianego z zepsuciem. 

Jak zawsze przygotowaliśmy wyjątkowy repertuar, dodatkowo po spektaklach odbywać się będą spotkania z artystami, którzy podczas wizyty w Warszawie poprowadzą również warsztaty taneczne. Spektakle prezentowane będą w różnych lokalizacjach. Świętujcie z nami 15-lecie ZAWIROWAŃ!

PROGRAM


14.06.2019 // 19:00 // Ośrodek Zawirowania – Belwederska 20/22

Teatr Tańca Zawirowania „Po Godzinach” / Polska

Choreografia: Zbiorowa
Obsada: Klaudia Buda, Jacek Foltyn, Aleksandra Krajewska, Przemysław Stokowiec

W zagonionym świecie yuppie nie ma czasu na wytchnienie. Relacje z bliskimi ulegają osłabieniu. Rano wsiadają do metra, samochodu lub tramwaju, by jak najszybciej zasiąść za biurkiem. Wieczorem są zbyt zmęczeni żeby wykrzesać z siebie jakiekolwiek emocje. Pozostają fantazje przed ekranem komputera, biurowe plotki. Rozmyślanie o tym, co nigdy się nie stanie, a mogłoby się wydarzyć. Gdyby przekroczyło się granice towarzyskiego konwenansu. Wyobrażone romanse, namiętności bez pokrycia, spekulacje na temat uczuć. Nigdy nie zrealizowane. Bo niosące zbyt duże ryzyko klęski.

Teatr Tańca Zawirowania powstał w 2004 roku pod auspicjami Fundacji Scena Współczesna. Założycielem oraz dyrektorem grupy jest Włodzimierz Kaczkowski. Kierownikiem artystycznym zespołu jest Elwira Piorun, była solistka Teatru Wielkiego. Niemalże od początku swojego istnienia Teatr Tańca Zawirowania nie tylko czynnie uczestniczy w procesach kulturotwórczych w Polsce, ale występuje ze swoimi spektaklami na festiwalach całego świata, począwszy od naszych europejskich sąsiadów, poprzez Azję, Afrykę skończywszy na Ameryce Północnej i Południowej. Teatr prowadzi także działalność edukacyjną – w AKADEMII TAŃCA ZAWIROWANIA odbywają się stałe zajęcia i warsztaty, których częstym efektem są spektakle wieńczące pracę młodych tancerzy. Zespół Teatru Tańca Zawirowania składa się z tancerzy o wykształceniu baletowym i takich, którzy zdobywali szlify na warsztatach tańca współczesnego. Połączenie różnych doświadczeń tancerzy daje ciekawy efekt sceniczny i rozszerza możliwości kreacyjne uprawianego przez nich teatru. Teatr tworzy autorskie spektakle, których zadaniem jest opowiadanie o emocjach przy pomocy ruchu. Ambicją twórców jest, aby przy zastosowaniu współczesnych technik tańca powstawały spektakle narracyjne, fabuły opowiadane poprzez taniec.

15.06.2019 // 19:00 // Ośrodek Zawirowania – Belwederska 20/22

Compagnia Atacama „TU MIA (You Mine)” / Włochy

Pomysł, Choreografia, Reżyseria: Patrizia Cavola - Ivan Truol
Występują: Patrizia Cavola - Ivan Truol
Muzyka oryginalna: Epsilon Indi
Tenor: Roberto Manuel Zangari
Kostiumy: Medea Labate
Oświetlenie: Danila Blasi
Produkcja: Atacama
Przy współpracy z Ministerstwem Dziedzictwa i Działalności Kulturowej i Turystyki - Dział Rozrywki oraz LAZIO REGION - Oddział Kultury i Polityki Młodzieżowej.

TU MIA (You Mine) skupia się na dwóch osobach, na relacji pomiędzy mężczyzna a kobietą, poprzez dryfowanie w głębokościach dynamizmu pomiędzy nimi. Bycie mężczyzną, bycie kobietą, zderzenie płci, jedna dopełniająca drugą, miłość, stopienie się w jedność, własność, posiadanie, kontrola, utrata limitów. Degeneracja relacji, rywalizacja, samookaleczenie. Agresja, upokorzenie, silniejszy niszczy słabszego. Przemoc określa pozycję, prowadzi do zniszczenia. Agresja wobec kobiet, ich zabójstwa, przemoc płciowa, Sinobrody, Potwór, Ogr, Choroba, Morderstwo.

Zespół Atacama Company został założony w 1999 roku przez tancerkę i choreografkę Patrizie Cavola oraz dyrektora artystycznego, choreografa, tancerza i aktora Ivána Truoli. Grupa jest wspierana przez M.I.B.A.C.T. Od 2009 roku ma swoją siedzibę w La Scatola dell'Arte w Rzymie, będącego miejscem treningów i realizacji występów. Ich działania były prezentowane w wielu ważnych teatrach oraz międzynarodowych festiwalach we Włoszech, Niemczech, Hiszpanii, Belgii, Francji i Brazylii.

16.06.2019 & 17.06.2019// 19:00 // Pin-Up Studio

The Human Expression Dance Company „Invisible Habitudes” / Singapur

Dyrektor artystyczny & Choreograf: Swee Boon KUIK

Kompozytor & Wykonanie na żywo: Yujun WANG

Oświetlenie: Adrian TAN

Kostiumograf: An Ni LOO

Występują: Anthea SEAH, Brandon KHOO, Billy KEOHAVONG, Lynette LIM, Zu You NG, Klievert Jon MENDOZA

Asystent Dyrektora artystycznego i Instruktora ruchu: Anthea Seah

Instruktor ruchu: Billy Keohavong

W świecie nagłych zmian politycznych i społecznych, doświadczamy licznych opinii i przekonań, wielu skrajnych i bezwzględnych. Odnalezienie własnego spojrzenia i tożsamości staje się coraz bardziej skomplikowane. W spektaklu Invisible Habitudes, urodzony w Malezji, osiadły w Singapurze choreograf Swee Boon Kuik zgłębiał te problemy poprzez język tańca, gdzie rzetelność i płynność ruchu przenikały się w dialogu pomiędzy ciałem a jego otoczeniem. Ten projekt został stworzony przy użyciu metodologii nazwanej "puste ciało”, skoncentrowanej na dopasowaniu umysłu, ciała i serca.

The Human Expression Dance Company to zespół tańca współczesnego, o najwyższej jakości i kunszcie. Założony w 2008 roku przez Dyrektora artystycznego Kuik Swee Boon, zespół występował podczas głównych wydarzeń na: Singapore Arts Festival, Esplanade da:ns Festival, International Festival Les Hivernales w Awionionie (Francja), Oriente Occidente Festival w Rovereto (Włochy), SIDance Festival i Seoul Performing Arts Festival w Połudiowej Korei, Beijing i Guangdong Dance Festival w Chinach, Yokohama Dance Collection na TPAM, Niigata International Dance Festival w Japonii, Auckland Arts Festival w Nowej Zelandii i wiele innych. Poprzez wyjątkowość cielesnych i ruchowych prac, T.H.E. zanurza się głęboko w uniwersalne, ludzkie doświadczenia. Punktem wyjścia twórczości zespołu jest dziedzictwo i historia Singapurczyków, zestawione z wnikliwymi obserwacjami nowoczesnego społeczeństwa.

18.06.2019 // 19:00 // Ośrodek Zawirowania – Belwederska 20/22

INTEGRO Grupo de Arte „SPIRALA” / Peru


Występuje: Ana Zavala
Choreografia: Ana Zavala – Oscar Naters
Video: Aldo Caceda
Muzyka: Inkeri Pretrozzi, Juan Carlos Salazar
Asystent dźwięku: Trilce Naters
Reżyseria, Produkcja & Oświetlenie: Oscar Naters

INTEGRO jest peruwiańskim zespołem działającym w dziedzinie tańca i performansu, nastawionym na angażowanie działań eksperymentalnych i różnych gatunków sztuk. Grupa tworzy swoje projekty artystyczne zaczynając od interdyscyplinarnej, dynamicznej pracy z różnymi rodzajami mediów i języków. Interesują się głównie łączeniem dziedzin, w których proces twórczy oznacza ponowne łączenie elementów z różnych źródeł kulturowych.

SPIRALA jest nazwą symbolizującą powrót do pamięci i oznacza rozdrobnioną, poprzerywaną i dynamiczną ścieżkę wiodącą do ruchu. Jest także symbolem powtarzalności w naturze. To powrót do domu, do centrum, do rdzenia, gdzie każdego dnia nasze działania sprawiają, że duchowe praktyki mają szansę ożyć. Taniec jest tworzony w pamięci  widza, gdzie napięcia i części ruchu, zachodzące pomiędzy ciałem występującym, a świadkiem wydarzenia, wspólnie budują ciągły przepływ doznań. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że w tym wszystkim chodzi o przerywanie codziennej egzystencji z powodu jej niespotykanego charakteru i jeśli część z tych rzeczy, z którymi musieliśmy się zmierzyć, musieliśmy poczuć, znaleźć czy pokochać, takich jak: gesty, taniec czy dziecinne zabawy, mogą zamienić się w hierofanię - możemy czuć się gotowi do przemiany.

19.06.2019 // 19:00 // Ośrodek Zawirowania – Belwederska 20/22

Teatr Tańca Zawirowania & Navdhara India Dance Theatre „THE CROSSING” / Polska & Indie

Choreografia: Ashley Lobo, Karolina Kroczak i Elwira Piorun.

Tancerze: Bartek Woszczyński, Ula Woszczyńska, Ilona Gumowska, Karma Chuki, Sonakshi Amitabh i Chetan Solanki.

The Crossing to spektakl będący rezultatem współpracy między Teatrem Tańca Zawirowania oraz zespołem Navdhara India Dance Theatre. Tytułowe skrzyżowanie nawiązuje do wymiany kulturowej, która miała miejsce podczas pracy nad przedstawieniem. Projekt nawiązuje do polskiej oraz indyjskiej tradycji. Podczas pracy nad spektaklem artyści korzystali z tematyki związanej z religią, obrzędem oraz rytuałem. Przedstawienie reprezentuje podobieństwa oraz równice pojawiające się podczas konfrontacji dwóch kultur, środkowoeuropejskiej oraz południowoazjatyckiej. Na scenie spotkają się: duchowy Wschód i racjonalna Europa. Dzięki różnorodnym doświadczeniom hinduscy oraz polscy artyści wprowadzą nas w mistyczny świat tańca. Część inspiracji zaczerpnięto z jogi. W pracy użyta została również autorska technika Ashley'a Lobo, czyli Prana Paint & Flow™. Jest to unikalne podejście, w którym ruch badany jest poprzez łączność, oddech i dotyk.

Premiera spektaklu odbyła się w 2018 roku w Warszawie. Następnie spektakl był prezentowany w Royal Opera House w Mumbaju w Indiach.

21.06.2019 // 18:00 i 20:00 // Ośrodek Zawirowania – Belwederska 20/22

DOUBLE BILL: Aleksandra Krajewska „Lullaby for the Restless” & Akademia Tańca Zawirowania „Lilith – zakazana kobiecość” / Polska

Aleksandra Krajewska „Lullaby for The Restless”

Choreografia i wykonanie: Aleksandra Krajewska

Mentorzy: Alleyne Dance: Kristina and Sadé Alleyne

Muzyka: 'Ambush' by Tomi Balogh, 'Attack/Transition' by alva noto + Ryuichi Sakamoto + with Ensemble Modern 'Du bist nicht einer von uns... (2014)' by Hassan Zanjirani Farahani

'Lullaby for the Restless’ to podróż wątpiącego umysłu, myśli zakłócającej spokój. Tutaj, pomiędzy snem a rzeczywistością, czas płynie inaczej. Brutalna fizyczność spotyka się tu z delikatnością oddając emocje, konflikty, wątpliwości oczekiwania i marzenia które okupują przestrzeń z tyłu głowy.

Aleksandra Krajewska jest absolwentką Salzburg Experimental Academy of Dance (SEAD), w Austrii, gdzie miała przyjemność pracować z wieloma renomowanymi nauczycielami i choreografami. Podczas studiów miała okazję wziąć udział w wymianie w Tel Avivie oraz występować jako gość w kompanii BODHI Project. Jest niezależną artystką, która stale rozwija swój język ruchowy, współpracując równocześnie przy wielu projektach na terenie Europy. Pracowała między innymi z takimi artystami jak Alleyne Dance, Jukstapoz, Jos Baker, Iratxe Ansa i Igor Bacovich, B’cause Dance Company i Teatr Tańca Zawirowania. Jest współtwórczynią WHY NOT? collective.  Stworzyła też swoją pierwszą pracę solową: ‘Lullaby for the Restless’, nagrodzoną na Festiwalu Miniatur Choreograficznych w Belgradzie.

Akademia Tańca Zawirowania „Lilith – zakazana kobiecość”

Choreografia: Elwira Piorun

Wykonanie: Amanda Nabiałczyk, Agata Dulęba, Joanna Dębska, Alaksandra Kostrzewa, Paulina Spiel, Monika Parafiniuk, Weronika Banul, Maria Konstancja Orthwein

Lilith to mało znana postać, chociaż występuje zarówno w Biblii, jak i w tradycji żydowskiej. Miała być pierwszą żoną Adama, niestety była zbyt niezależna, więc została zastąpiona przez uległą Ewę. W wielu starożytnych opowieściach jest symbolem kobiecego wyzwolenia, ale jednocześnie, w konsekwencji nieposłuszeństwa mężczyźnie, jest prototypem wszelkiego rodzaju demonów żeńskich: czarownic, wampirzyc i wiedźm. Do dziś inspiruje twórców w różnych dziedzinach sztuki, pobudza wyobraźnię i zmysły. .Lilith to obraz kobiety diabelsko-anielskiej która fascynuje, ale jednocześnie przeraża. To kobieta uwodzicielsko-niszczycielska, wieczna femme  fatale. Mimo wielokrotnych prób wyparcia jej z tradycji, ośmieszania i wiązania z nią jedynie negatywnych cech, wciąż pozostaje źródłem inspiracji, symbolem kobiecości oraz uniwersalnym ponadczasowym archetypem.

22.06.2019 // 19:00 // Ośrodek Zawirowania – Belwederska 20/22

Clairobscur Dance „Supremacy Ride” / USA


Choreografia: Laurie Sefton
Muzyka: Górecki QUASI UNA FANTASIA, Movements I, II & III (aranżacja Boosey & Hawkes, Inc., wydawca i właściciel praw autorskich)
Kostiumy: Stephanie Luckey

Clairobscur Dance powstało w 1987 roku z inicjatywy choreografki - Laurie Seftona. Nazwa grupy jest francuskim tłumaczeniem słowa „Chiaroscuro” (tłum. Światłocień), siedemnastowiecznego terminu malarskiego, oznaczającego podkreślanie kontrastu pomiędzy światłem i cieniem, osiągane za pomocą różnicowania natężenia światła.  O ile światło (ruch) jest aspektem oczywistym i łatwo dostrzegalnym, o tyle cień padający na przedmiot musi być odszukany i dostrzeżony zarówno przez wykonawcę ruchu jak i widza. Clairobscur Dance tworzy i prezentuje bardzo emocjonalne spektakle, dostępne dla ogólnoświatowej publiczności. Przez współpracę z przykuwającymi uwagę artystami; grupa dąży do innowacji, produkuje doskonały artystycznie i znaczący repertuar. Tworzą kreatywne prace dla teatrów, filmów, video VR360, sztuki site-specific, w których taniec wykorzystywany jest jako główne medium do dyskusji na temat uniwersalnych pytań dotyczących emocji, człowieczeństwa i kondycji psychicznej człowieka.

Inspiracją dla “Supremacy Ride” były wybory Prezydenta Stanów Zjednoczonych w 2016 roku. Artystka skupiła się na sztuce mowy ciała 45. Prezydenta USA oraz przywódców innych krajów. Praca została stworzona, by nakłaniać nie tylko do refleksji dotyczącej gestów Prezydenta, ale także do zastanowienia się nad tym jak miażdżące wtargnięcie polityków w przestrzeń mediów doprowadziło mieszkańców do niespodziewanej wędrówki pełnej codziennej frustracji, strachu, złości i nadziei. Laurie Sefton brała pod uwagę gesty światowych przywódców (zarówno przeszłych jak i obecnych) oraz 45. Prezydenta USA w celu stworzenia instynktownej tyrady pełnej znaczeń i insynuacji. Praca zgłębia problematykę właściwości i przypuszczalnego znaczenia tych gestów - ich dynamikę oraz fakt jak czuje się odbiorca ruchów i jak na nie odpowiada. Co więcej, praca bada akt zmagania się z próbę uporania się z nowa normalnością oraz towarzyszącym nam codziennie zamieszaniem i strachem.

23.06.2019 // 19:00 // Ośrodek Zawirowania – Belwederska 20/22

Valerie Green/Dance Entropy "RIGHT NOW” / USA 


Choreografia: Valerie Green
Występują: Emily Aiken, Daan Bootsma, Valerie Green, Kristen Licata, and Hana Ginsburg Tirosh
 
Valerie Green/Dance Entropy to entuzjaści humanizmu. Zarówno w docenianej przez krytyków choreograficznej pracy Valerie Green jak i misji grupy, dostrzec można chęć aktywizowania wzmożonej kreatywności wśród społeczeństwa na całym świecie. W pracach widoczne jest przenikanie się śmiertelności i transcendencji, cielesności i wyrafinowania, instynktowności i samoświadomości. VG/DE zaprasza artystów, publiczność – każdą jednostkę ludzką – do fascynującego doświadczenia cielesnego. Grupa w swoim dorobku repertuarowym charakteryzuje się wspaniałą różnorodnością programu.

„Jasny, klarowny wyartykułowany, nieustraszony, błyskotliwy taniec” – Chris Dohse, VILLAGE VOICE

Valerie Green jest tancerką, choreografką i nauczycielką, działającą w środowisku tanecznym Nowego Jorku od 1995. Stworzyła własne grupy taneczne: Dance Entropy w 1998 roku oraz zespół Green Space. Jej choreografie były wystawiane zarówno w Nowym Jorku jak i wielu miejscach poza Stanami Zjednoczonymi. Uczyła i występowała na całym świecie. Między innymi w: Azerbejdżanie, Armenii, Gruzji, Austrii, Francji, Włoszech, Grecji, Rosji, Indiach, Serbii, Bośni i Hercegowinie, Słowenii, Chorwacji, Albanii, Gwatemali, Kubie i Kanadzie.

23.06.2019 // 19:00 // Ośrodek Zawirowania – Belwederska 20/22

Teatr Tańca Zawirowania & Valerie Green/Dance Entropy "EVERYTHING" -POLSKA PREMIERA / Polska & USA

"EVERYTHING" instalacja taneczna odwołująca się do stale rozszerzającego się wszechświata. Performance  wchodzi w interakcję z konstelacją gwiazd i ciałem człowieka w różnych stanach formacji i eksplozji. Inspirowany astrofotografią, teorią strun, łączności oraz medytacji w przestrzeni i czasie. Nowa praca łączy wzrokowy, fizyczny oraz emocjonalny przekład kosmosu. Wymiana kulturalna oraz współpraca pomiędzy Valerie Green/Dance Entropy oraz Teatrem Tańca Zawirowania.

25.06.2019 // 19:00 // Ośrodek Zawirowania – Belwederska 20/22

Ferenc Fehér  „THE STATION” / Węgry

Tancerze, twórcy: Ferenc Fehér, Dávid Mikó

Muzyka: Ferenc Fehér

Konsultacje: Judit Simon

Oświetlenie: Dávid Kovácsovics

Choreografia: Ferenc Fehér

Partner produkcyjny: Katlan Csoport

Współpraca/Patronat: NKA, Emberi Erõforrások Minisztériuma, Katlan Csoport

Ferenc Fehér jest doświadczonym i osiągającym sukcesy tancerzem i choreografem. Jego styl jest unikalną i pełen ekspresji – stanowi mieszankę freestylu, physical dance i animal movements. Charakterystyczna technika Ferenca jest rezultatem ciągłego rozwoju i dopracowywania repertuaru unikalnych ruchów. Tworzy i wykonuje swoje choreografie na całym świecie od 2007 roku.

Ta historia nie jest o porządnej rodzinie, czekającej na stacji dworca.
Mieliśmy 3 lata kiedy zniknęliśmy.

Mieszkaliśmy tutaj, w tym zamkniętym miejscu, które znane jest jako The Station, przez 123 lata.

Wiemy dokładnie kim wtedy byliśmy i czym się staliśmy.

Uciekaj jeśli możesz!

Baw się ze mną jeśli się odważysz!

Czy oby na pewno wiemy kim wtedy byliśmy i czym się staliśmy?

Dodaj artykuł do:
(dodano 11.06.19, autor: blackrose)
Tagi: 15. Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca ZAWIROWANIA
KOMENTARZE:
Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Logowanie
Po zalogowaniu będziesz mieć możliwośc dodawania swojej twórczości, newsów, recenzji, ogłoszeń, brać udział w konkursach, głosować, zbierać punkty... Zapraszamy!
REKLAMA
POLECAMY
SPOŁECZNOŚĆ ARTYSTYCZNIE ZAKRĘCONA
  
NEWSLETTER
Pomóż nam rozwijać IRKĘ i zaprenumeruj nieinwazyjny (wysyłany raz w miesiącu) i bezpłatny e-magazyn.
Jeśli chcesz otrzymywać newsletter, zarejestruj się w IRCE i zaznacz opcję "Chcę otrzymywać newsletter" lub wyślij maila o temacie "NEWSLETTER" na adres: irka(at)irka.com.pl

UTWORY OSTATNIO DODANE
RECENZJE OSTATNIO DODANE
OGŁOSZENIA OSTATNIO DODANE
REKOMENDOWANE PREMIERY
1
Destruction
2
Poparzeni Kawą Trzy
3
Opeth
4
Lipka Sylwia
5
Lana Del Rey
6
New Model Army
7
Korn
8
Steel Banging
9
Machine Gun Kelly
10
Common
1
Ron Howard
2
Denis Cote
3
Richard Linklater
4
Iciar Bollain
5
Mikhael Hers
6
Claudio Giovannesi
7
Gage Jenny
8
Ric Roman Waugh
9
Gene Stupnitsky
10
Alexandre Aja
1
Brona Grzegorz, Zambrzycka Ewelina
2
Anna M. Nowakowska
3
Cook Robin
4
Fisher Kerry
5
Musso Guillaume
6
Jones Geraint
7
Christo Alexandra
8
Eichelberger Wojciech
9
Szepielak Anna J.
10
Gerhardsen Carin
1
reż. Mariusz Treliński
2
Beth Henley / reż. Jarosław Tumidajski
3
Gabriela Zapolska
4
Opera Krakowska w Krakowie
5
Marta Abramowicz / reż. Daria Kopiec
6
Rodion Szczedrin
7
Michaił Bułhakow
8
Jarosław Murawski
9
Dale Wasserman
10
Hanoch Levin
REKLAMA
ZALINKUJ NAS
Wszelkie prawa zastrzeżone ©, irka.com.pl
grafika: irka.com.pl serwis wykonany przez Jassmedia