Katarzyna Szpot vel Viktoria Gonzalez:
Kinomaniak z poetyckim spojrzeniem w przyszłość. Na co dzień absolwentka prawa UMCS, zarządzania mediami UJ oraz filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach UJ, dziennikarka i obserwatorka życia codziennego. Po godzinach pasjonatka kulturowych transgresji, kina azjatyckiego i progresywnego. Od lat tropi sposoby funkcjonowania tematu przemocy w tekstach filmowych. Jak dotąd z obiecującym skutkiem.
wybrane artykuły w czytelni IRKI:
Sprzedawaj, albo giń! O byciu "self-" w Sieci
W poszukiwaniu kibucu. O rzeczywistości(ach) Gry w klasy Julia Cortazara
Zen w kolorze czerwieni… O kinie Yasujiro Ozu
Psychoanaliza i film. Motyw snu w filmach Davida Lyncha
Masala po angielsku, czyli campowe gry w Rocky Horror Picture Show Jima Sharmana
Rozterki melodramatu, czyli gry z konwencją w Potomstwie Davida Cronenberga
W objęciach Möbiusa. Analiza narracyjna Palimpsestu Konrada Niewolskiego
Ten potargany świat wspomnień, czyli jak Saura "nakarmił kruki"
Tempus edax rerum, czyli bitwa o narrację w Nieodwracalnym Gaspara Noe
Oddała życie Osamie - Wróg numer jeden
...człowiek wobec Innych - Polowanie
Postanowiliśmy go poświęcić... - Post tenebras lux
I nawet boski Linda już tak nie przeklina... - Kajínek
W objęciach krwawej wendety - Przebaczenie krwi
__________________
nawet nad brzegiem przepaści:
słodycz i horror
w jednej symfonii...
W wolnym czasie | bawię się ciszą |
Lubię | kiss the rain yirumy |
Muszę częściej | tworzyć |
Czasem zapominam | jak wiele mogę stracić |
Podziwiam | passarela |
Boję się | zapomnienia |
Muzyka | potrafi oczarować pocałunkiem słońca |
Moje ulubione filmy | są jak łza tuląca się do rosy |
Moje największe marzenie | nasza wspólna niesamotność |
Lubię czytać | liberaturę |
Moje zalety | On to wie |
Nie znoszę | grafomanii |
W sobotnie wieczory | zauroczam się, poznaję, czerpię inspiracje, tworzę |